måndag 3 augusti 2009

Moose on the road!!!!!!!!!!!

Älgsafari!
Japp det har vi varit på och skoj det hade vi, speciellt barnen..
Man körde in med egen bil in på en 3km lång grusväg där ett antal älgar sprang runt och även bisonoxar fanns till förfogande att kika på..
Tyra va förste älgspanare och satt framme vid mig som körde och ropade vid första tecken på liv inne i skogen.
I början va hon lite rädd lilla tösen men sen ordnade de upp sig och hon utbrast högt i bilen:
-Jag är inte rädd för NÅGONTING!!
-Inte ens Igelkottar!!
Kan rekommendera detta till barnfamiljer om ni har vägarna förbi byn som gud glömde. (Markaryd)
Jag har jobbat långnätter denna helg men är nu ledig en vecka till!
Under denna veckan mina damer och herrar ska la familia till den gamle författaren och berättaren Astrid Lindgrens Värld.
Det kommer kännas bra att äntligen få chansen att sopa till Karlsson på taket en gång för alla och kanske även läxa upp lille Pelle i saltkråkan den bortskämda slynglen!!!
Om tid finnes kanske man kunde fått dejtat Malin också....en otroligt vacker kvinna om ni frågar mig...
Åker på Ons och kommer hem på Fre.
Men redan imorgon ska Mr Hermansson ut på äventyr då jag kl 06:00 skall tuffa ut till Fladen med PJ:s båt..
300 makrillar.... mindre än så får vi absolut inte komma hem med...skitfiske på mig hej hej...

Inga kommentarer: