tisdag 7 april 2009

Mekardags

Ja och så en rapport från Måndagen och vad denna dagen hade i sitt sköte.
Det va prioritet flakmoped på schemat denna dagen och jag höll på i sju timmar med eländet..
Började dra elsystemet, kapa till en kedja och skruvade dit diverse grejer för att kontrollera om motorn ens skulle starta för mig.
Jajamensan starta gjorde den men så dog den efter ett tag och så började det pissa bensin under motorn, jag höll på och greja och enveten som jag är så sket jag i att äta och så blev jag ännu grinigare och så va den dagen förstörd och till råga på allt så va växelinställning helt fel den med och det kan vara krångliga grejor det där.
Jag vet inte hur många gånger jag sa att jag skulle sälja skiten, men jag ställde den i skamvrån över natten och tog med mig problemen till jobbet istället.
Där satt några visa män och tillsammans diskuterade vi av och an vad det kunde vara för problem med mopeden.
Till slut drog vi åt samma håll alle man och det slutade med att flottören va den gemensamma nämnaren.
Så efter några timmars sömn så återvände jag och rullade ut eländet ur skamvrån och provade med en annan flottör och vips så va läckaget ett minne blott.
Efter detta började jag skruva och pilla med växelhanteringen och utan att egentligen veta vad som hände så funkade växlarna som de skulle de oxå.
Är det inte konstigt? Höll på i sju timmar dagen innan och löste problemen på 20 min dagen efter.....
Efter detta drog jag färdigt elsystemet och avslutade projekt flakmoped med mycket nöjda resultat.
Tack Kaj och Ludde för problemlösningsdiskussionerna, ojoj långt ord det blev...

4 kommentarer:

Anonym sa...

det hade vart ännu längre om du också stavat rätt

Simon sa...

Att märka ord är den dummes sätt att hävda sig, men tack för upplysningen!
Mening börjar med stor bokstav.

Anonym sa...

den stora bokstaven finns där i form av ett A

Simon sa...

Fel igen.